/>/> VANHUS STADISSA: Kävin piikillä!

torstai 12. joulukuuta 2013

Kävin piikillä!

Olen muutaman ajan mietiskellyt, että otanko vai enkö ota sitä flunssapiikkiä. Tammikuussa pitäisi tehdä pieni lomareissu eikä viitsisi pilata sitä sairastamalla. Niinpä päätin käväistä Laakson terveyskeskuksessa. Kun soitin ennakkoon kysyäkseni neuvoja, kävikin ilmi, että siellä rokotetaan koko tämän viikon ajan.

Mitä oli siellä puolenkymmentä rokotettavaa. Minä olin ainoa mies joukossa ja sitä paitsi ainakin kymmenen vuotta muita nuorempi. Eikä käynyt kipeää! Sain kuulla terveydenhoitajalta, että joku saattaa saada piikin jälkeen flunssanoireita. Ja minä kun luulin, että niitä sillä piikillä juuri torjutaan!

Olen kolmena vuotena ennen tätä ottanut flunssarokotuksen ja, joko johtuen teräksisestä kunnostani tai piikistä, selvinnyt ilman tautia. Nenä nyt vuotaa kaupungin pölyjen takia aina muutenkin. Siihen ei juuri piikitkään auta. Rokotteen pitäisi toimia vasta parin viikon sisällä. Nyt tässä sitten jännätään kumpi ehtii ennen flunssa vai rokote!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti