Pankkisalissa oli tungosta kuin parhaassa vapun puhetilaisuudessa menneinä vuosikymmeninä. Kohtuuttoman pienessä tilassa oli jopa muutama istuin, joissa istui runsaasti väkeä puolikkaalla pers’poskellaan. Siten sai useampi istuinsijan. Väki koostui suurelta osin vanhemmasta väestä, jonka seisominen oli tuskaista katseltavaa.
Sen reilun tunnin aikana, jonka jonotin ja odotin vuoroani edelläni olleen 29:n asiakkaan ajan, salissa oli koko ajan noin 30 tai enemmän henkilöä jonottamassa. Tullessani paikalle oli kolme kassahenkilöä palvelemassa, mutta yhdellä alkoi ilmeisesti ruokatunti ja hän poistui työpisteestään eikä ketään tullut tilalle. Suurimman osan ajasta väkijoukkoa palveli ainoastaan kaksi kassaa. He tekivät toki parhaansa ja hoitivat hommansa rauhallisen tehokkaasti.
Toisena suurena ongelmana ruuhkan ohella koin myös sen, että kassalla asioivilla ei ollut minkäänlaista suojaa muihin salissa oleviin nähden. Puhe kassalta kantautui vaivattomasti kaikkien lähellä olijoiden korviin. Ja jos kassa laski asiakkaalle rahaa tiskille, niin se näkyi hyvin lähellä seisoville. Yksityisyydestä ei ollut juuri merkkiäkään tuossa palvelutilanteessa!
Ymmärrän hieman pankkien tavoitetta ohjata asiointia nettiin, mutta sitä en ymmärrä, että palvelu supistetaan kerralla minimiin. Kaupungista löytyy varmasti melkoinen joukko edelleen pankin tiskillä palvelua tarvitsevia. Olisiko siis kohtuutonta pyytää pientä panostusta edes niihin aikoihin, jolloin väki on oikeasti liikkeellä ja pientä yksityisyyttä myös palvelutiskeille! Ja saisiko vaikka ruuhka-aikoina vaikka kokoontaittuvia tuoleja saliin!!! Pliiis!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti