/>/> VANHUS STADISSA: Minun Facebook ja muut somet

keskiviikko 11. huhtikuuta 2018

Minun Facebook ja muut somet

On saanut Zuckerberg satikutia viime viikkoina. Meidän viattomien käyttäjien tiedoilla on käyty kauppaa maailmalla, vaihdettu valtionpäämiehiä, sotkettu vaaleja ja ties mitä.

Huolettaako se minua? No tottahan toki huolettaa, mutta ei hirveän paljon. Enemmän huolettaa se, että uskaltaako enää klikata juuri mitään kohtaa viesteissä. Kiellettyjä ovat Facebookissa olevat mainokset, kilpailut, älyttömän hyvältä kuulostavat tarjoukset jne.

Itse otin heti alkuun sen periaatteen, etten juurikaan julkaise siellä omia juttujani, enimmäkseen luen vaan muiden julkaisuja. Parina ensimmäisenä vuotena en edes käynyt lukemassa siellä mitään. Mutta tilanne muuttui kun monet yhteisöt alkoivat käyttää Facebookia viestintänsä päävälineenä. Tuolloin oli pakko uida virran mukana ja heittäytyä jordaniin.

Nykyisin en juurikaan edes avaa normaaleja etusivun viestejä, vaan olen pelkästään keskittynyt seuraamaan yhteisöjen viestintää. Seuraamiani tahoja vaan alkaa olla aivan liikaa. Seuraan 2 Enterin sivua, 8 sukututkimusryhmää, 12 harrastusryhmää, 6 kirppariryhmää ja  muutamaa muuta itselleni (muka) tärkeää ryhmää. No enhän minä ehdi paljon muuta tehdäkään kun lueskella noita. Ja sitten seuraan yhden tukkatyypin twiittejä Twitteristä.

Tuossa mainitsin jo Twitterin, josta seuraan muutamia tahoja, kuten sen tukkamiehen, joka haukkuu kaikki ja tuhoaa maailman talouden. Instagramia en enää seuraa kuin satunnaisesti. Omia kuvia en ole sinne juurikaan viime aikoina laittanut. Youtubesta kuuntelen jazzia ja etsin joskus neuvoja ja ohjeita. Pinterestiin kerään kesää varten poimintoja puutyöideoista.

Tänne blogiinhan minä kirjoittelen silloin tällöin näitä sekalaisia postauksia. Yleensä blogit kuuluvat johonkin hienoon kategoriaan, mutta minun ”Vanhus Stadissa” kuuluu varmaan ryhmään sekalaiset höpötykset.

Toivottavasti jaksatte ainakin joskus lukaista tätä! Aurinkoa kevääseenne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti